De beste SEO boeken die je moet gelezen hebben

De beste SEO boeken die je moet gelezen hebben

SEO boeken lezen is één manier om meer te weten te komen over SEO. Wil je jezelf graag verdiepen in de wondere wereld van zoekmachine optimalisatie, dan zijn onderstaande boeken die jij nodig hebt.

SEO boeken anno 2019

Hoewel SEO onderhevig is aan veranderingen en Google updates, blijven de fundamentele aspecten wel bestaan. Deze fundamentele zaken worden ook duidelijk omschreven in onderstaande boeken.

Ze helpen je inzichten te verkrijgen hoe jouw doelgroep zoekt, hoe je een zoekwoorden onderzoek kunt doen en zoveel meer.

  1. Krachtige SEO – Frederik Vermeire
  2. Doelgerichte SEO – Tonny Loorbach
  3. SEO 2018 – Adam Clarke
  4. The Art of SEO – Eric Enge & Stephan Spencer
  5. Winnen in Google – Tonny Loorbach
  6. Google’s Quality Guidelines – Google

1. Krachtige SEO – Frederik Vermeire (2019)

Frederik Vermeire is de drijvende kracht achter WiSEO – één van de bekendste SEO bedrijven van België. Zijn jarenlange ervaring werd neergeschreven in een SEO boek van formaat: Krachtige SEO. Het boek bevat de basis van SEO, praktijkgerichte tips, & nuttige cases waarmee jij direct aan de slag kan.

2. Doelgerichte SEO – Tonny Loorbach (2018)

Tonny Loorbach is de oprichter van IMU (Internet Marketing Unie). Met meer dan 12 jaar ervaring in Online Marketing & SEO. Hij schreef een complete SEO gids met keyword checklist & een aanbevolen SEO strategie voor webshops.

3. SEO 2019 – Adam Clarke (2019)

4. The art of SEO – Eric Enge & Stephan Spencer

5. Winnen in Google – Tonny Loorbach

6. Google’s Quality Guidelines

7. Learn SEO strategies to rank at the top of Google with SEO 2019, from beginner to advanced!

SEO boeken – de basis kennis

Wil je zelf aan de slag met zoekmachine optimalisatie? Dan is het lezen van één van bovenstaande SEO boeken het begin. Zo leer je de basis van zoekmachine optimalisatie (SEO), welke aspecten er allemaal meespelen en hoe je het beste start.

Dankzij die SEO boeken zet je de stappen om zelf een SEO specialist te worden. Wil je je nog verder verdiepen in deze wondere wereld? Dan zijn er naast de boeken ook nog andere bronnen waar je terecht kan.

Waarom een SEO boek lezen?

Ben je bezig met zoekmachine optimalisatie dan is het lezen van een boek over SEO de ideale start. Zo leer je de basis principes rond zoekmachine optimalisatie kennen. Kan je de voorgestelde of besproken cases ook direct toepassen op je eigen website of webshop.

Meer leren over SEO?

Krijg je maar niet genoeg van SEO en wil je nog meer bijleren? Dan raad ik je aan om:

  • SEO podcasts te beluisteren: In deze, korte (30 à 45 minuten durende) podcasts geven experten tips om jouw SEO te verbeteren. (tip – abonneer je op die podcasts, als er dan nieuwe afleveringen gelanceerd worden, dan wordt je hiervan op de hoogte gebracht.)
  • SEO blogs te lezen: dagelijks verschijnen er nieuwe SEO cases, nieuwe SEO tips en zoveel meer. Regelmatig de populaire SEO blogs lezen is ook een must. (Tip: gebruik de RSS reader Feedly om alle blogs op één plaats te kunnen lezen)
  • SEO events bij te wonen: leren van experts en netwerken met andere SEO professionals doe je op SEO events.
  • SEO experten volgen op Twitter: aangezien zoekmachines elke dag updates doorvoeren en SEO experten hier ook over Tweeten, kan je heel wat ideeën en inspiratie opdoen op Twitter. En je kan zo ook nieuwe contacten leggen met gelijkgestemden.
  • Word lid van SEO Benelux: SEO Benelux is een Facebook groep waarin professionals die met SEO bezig zijn elkaar vragen kunnen stellen. Handig om te lezen wat specialisten antwoorden en om eventueel zelf een vraag te stellen.

Meer dan alleen SEO boeken

Maar door alleen SEO boeken te lezen, ga je geen SEO expert worden. Je kent de basis van zoekmachine optimalisatie. Om SEO zelf onder de knie te krijgen, is het belangrijk om het ook te doen! Verbeter je eigen website (start een blog), verbeter de categorie pagina van je webshop, …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *