Wat is CRO

CRO staat voor Conversion Rate Optimization. Het doel is om je website, webpagina zo frictieloos te maken.

Elk obstakel, die een bezoeker zou kunnen hebben, proberen weg te werken.

Meer omzet met je website / webshop

Als je meer omzet wil genereren met je webshop of website, dan heb je 2 mogelijkheden:

  • Conversie Ratio verbeteren
  • Meer bezoekers aantrekken

Beginnen met CRO

CRO is een belangrijk aspect om je website te verbeteren. Maar ook om je bedrijfsprocessen en/of contactpunten met je klanten te optimaliseren.

Zelf de eerste stappen zetten met CRO hoeft niet moeilijk te zijn.

Handige CRO tools

  • Screen recordings (HotJar / CrazyEgg)
  • Klanten bevragen (Google Forms / TypeForm)
  • Google Analytics

Waarom is CRO zo belangrijk?

Via User Research kan je het Conversie Ratio van je website verbeteren. Eenmaal die verbetering is toegepast, dan blijf je hiervan profiteren.

Daarom is het interessanter om eerst in te zetten op CRO in plaats van direct meer bezoekers aan te trekken naar je website of webshop.

CRO audit

Bij het verbeteren van je conversie ratio ga je een CRO audit uitvoeren. Hierbij ga je bezoekers

Inhoudstafel

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Meer interessante artikelen

Tips om meer bezoekers op je website te krijgen

Hoe boost je je website trafiek? Hier zijn alvast enkele tips: ?Giveaways ?SEO ?Webinar (knowledge sharing) ?Content marketing (lead magnets, repurposing, …) ?Advertenties (Google, FB

Hoe goed is jouw website?
Doe de gratis SEO scan