Er worden dagelijks honderden boeken gepubliceerd over online marketing. Maar welke boeken zijn echt een meerwaarde & welke boeken zijn de moeite niet waard.
Hieronder geven we onze aanbevelingen & beste online marketing boeken die je moet gelezen hebben.
Onze top 10 online marketing boeken
Online marketing is een breed begrip. Er zijn verschillende onderdelen van online marketing waar er veel over te leren valt. Denk maar aan zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie, email marketing, neuro marketing, …
1. Meer omzet met je webshop
Van Jurgen Jongejan
Dit boek is voor iedereen die een webshop heeft en meer omzet wil halen met zijn webwinkel. Dus eigenlijk een must read voor alle webshop.
Het boek is al een tijdje uit maar nog steeds super relevant. Dankzij praktische tips en voorbeelden kan jij direct aan de slag om meer omzet uit je webshop te halen.
2. Krachtige SEO
Van Frederik Vermeire
Een website of webshop zonder bezoekers is helemaal niet interessant. Het liefst van allemaal wil je dat de bezoekers jouw website gewoon vinden. Dan moet je inzetten op SEO of Zoekmachine optimalisatie. Frederik Vermeire neemt je mee in de wondere wereld van SEO met de basis en praktische voorbeelden.
Nog meer verdiepen in SEO? De beste SEO boeken voor je opgelijst.
3. De Online Marketing Tornado
Tonny Loorbach & Martijn van tongelen
De twee gezichten achter IMU hebben het boek De Online Marketing Tornado gelanceerd. Het boek bevat de basis van online marketing om jouw website of webshop te doen groeien.
De verschillende onderdelen van online marketing komen aan bod.
4. Expert Secret
Van Russel Brunson
5. Permission marketing
Seth Godin
Seth Godin is een wereldberoemde marketing guru. Hij schreef meerdere boeken die telkens bestsellers geworden zijn. Met permission marketing maakte hij een boek waarin hij duidelijk aantoont dat we niet meer zomaar mensen mogen/kunnen bestoken met advertenties.
Waarom online marketing boeken lezen?
Boeken bevatten schatten aan informatie. Je af en toe eens verdiepen in bepaalde leerrijke literatuur kan veel deuren voor je doen opengaan. Je krijgt meer inzichten.
Marketing Boeken lezen of beluisteren?
Ben je een echte boekenworm? Dan is een boek lezen geen probleem. Maar velen zien het niet zitten om stil te zitten & te lezen. Laat staan dat je er de tijd voor hebt.
Wist je dat er ook veel boeken omgevormd zijn tot audioboeken (luisterboeken). Ideaal voor onderweg naar je werk, tijdens het sporten of … Net zoals podcasts btw.
Meer online marketing kennis verzamelen
Online marketing boeken bevatten steeds de basisbeginselen. De fundamenten die je nodig hebt om jouw website te doen groeien.
Wil je ook bijblijven met de laatste online marketing taktieken dan raden we je ook aan om het niet alleen bij het lezen van boeken te houden.
Doe het zélf
Online marketing leren doe je niet alleen door het lezen van boeken. Je leert het pas echt door het zelf te doen. Start daarom zelf een website/blog of webshop en experimenteer. Pas de zaken toe die je geleerd hebt uit de boeken.
Beluister podcasts
We zijn misschien gewoon grote fan van podcasts. Het is de ideale manier om de ritten van en naar het werk leerrijk in te zetten.
Waarbij online marketing boeken de basis en fundamenten van het vak bevatten, spelen podcasts meer in op de actuele zaken. Denk maar aan nieuwe trends, cases en interviews met experten in hun vakgebied.
Wees aanwezig op online marketing conferenties
Ook tijdens online marketing conferenties wordt er heel wat kennis gedeeld van experten of specialisten uit het vakgebied.