Conversie optimalisatie (cro) tips & tools

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste maar minst toegepaste manieren om meer omzet of leads met je webshop / website te verwezenlijken. Maar wat is Conversie Optimalisatie (CRO) nu? Hoe pak je dit het beste aan en welke tools moet je hiervoor gebruiken? Lees hieronder verder en kom alles te weten over CRO en hoe jij hiermee vandaag nog aan de slag kan.

Wat is CRO (Conversie Optimalisatie)?

Met Conversie optimalisatie zorg je ervoor dat je bezoekers eenvoudiger en sneller kunnen converteren in een klant (aankoop plaatsen bij een webshop, reserveren bij een restaurant, hotel of reisorganisatie, of een contact/ offerteaanvraag).

Tips om de conversie te verhogen

  • Klanten bevragen / feedback vragen
  • Heatmaps
  • Session recordings
  • Gebruik Google Analytics
  • Verbeter de snelheid van je website

Tools voor conversie optimalisatie

Hotjar

  • Heatmaps
  • Recordings
  • Bevragingen

Google Analytics

Google forms

Google pagespeed insight

Pingdom

Nieuwe website bekend maken

Lanceer je binnenkort een nieuwe website en wil je hem bekend maken aan het grote publiek? Of is hij recentelijk gelanceerd maar krijg je geen

Affiliate netwerken in België

Ben je op zoek naar de verschillende Affiliate netwerken in België? Dan hoef je niet verder te zoeken. We hebben een overzicht gemaakt van de

Verschil tussen SEO en SEA?

Wil je meer bezoeker aantrekken naar je website of webshop? Dan moet je inzetten op SEO en/of SEA. Maar wat is nu het verschil tussen