Conversie optimalisatie (cro) tips & tools

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste maar minst toegepaste manieren om meer omzet of leads met je webshop / website te verwezenlijken. Maar wat is Conversie Optimalisatie (CRO) nu? Hoe pak je dit het beste aan en welke tools moet je hiervoor gebruiken? Lees hieronder verder en kom alles te weten over CRO en hoe jij hiermee vandaag nog aan de slag kan.

Wat is CRO (Conversie Optimalisatie)?

Met Conversie optimalisatie zorg je ervoor dat je bezoekers eenvoudiger en sneller kunnen converteren in een klant (aankoop plaatsen bij een webshop, reserveren bij een restaurant, hotel of reisorganisatie, of een contact/ offerteaanvraag).

Tips om de conversie te verhogen

  • Klanten bevragen / feedback vragen
  • Heatmaps
  • Session recordings
  • Gebruik Google Analytics
  • Verbeter de snelheid van je website

Tools voor conversie optimalisatie

Hotjar

  • Heatmaps
  • Recordings
  • Bevragingen

Google Analytics

Google forms

Google pagespeed insight

Pingdom

Inhoudstafel

Meer interessante artikelen

Belgische webshops – koop lokaal

In de strijd tegen het coronavirus roept iedereen om solidair te zijn & voornamelijk lokaal te kopen. Vergeet even de grootmachten zoals Coolblue, Bol.com, Amazon